Zaburzenia integracji sensorycznej
Zgłoś się, jeśli Twoje dziecko doświadcza problemów z przetwarzaniem bodźców sensorycznych:
- jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem
- ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów
- ma słabą równowagę
- jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu
- nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie
- niewłaściwie trzyma różne przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce czy przybory do pisania, ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
- przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku
- często myli stronę prawą i lewą, w obrębie własnego ciała oraz w otaczającej przestrzeni,
- ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy
- nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to.